Saturday, August 11, 2012
Additional Ipoh Land Office Building In Manjoi
Operasi bertambah efisien
July 24, 2012 - Utusan Malaysia
Oleh KHAIRUL ABIDIN NUAR
khairul.nuar@utusan.com.my
IPOH 23 Julai - Operasi di Pejabat Daerah dan Tanah Ipoh yang telah bermula sejak lima tahun lalu di Manjoi akan bertambah efisien apabila bangunan tambahan yang dibina dengan kos bernilai RM2.8 juta kini sudah siap sepenuhnya.
Pengarah JKR negeri, Datuk Ir. Dr. Safry Kamal Ahmad berkata, projek yang dirancang seawal 2010 dengan pembiayaan kerajaan negeri itu berjaya disiapkan pada 13 Jun lalu.
"Bangunan ini merupakan tambahan kepada blok sedia ada yang telah dilengkapi dengan ruang lobi, pejabat, mesyuarat, bilik fail, tandas, surau dan kafetaria.
"Harapan saya dengan terbinanya bangunan tambahan ini, ia akan dapat memberi ruang yang lebih selesa kepada kakitangan Pejabat Tanah dan Daerah Ipoh dalam menjalankan tugas," katanya ketika berucap pada majlis penyerahan bangunan tambahan tersebut di Gususan Manjoi di sini hari ini.
Majlis yang dirasmikan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Manjoi, Datuk Nadzri Ismail itu turut dihadiri Pegawai Daerah Kinta, Datuk Jamry Sury.
Dalam pada itu, Safry Kamal berkata, antara kerja-kerja elektrik dan mekanikal yang terlibat dalam pembinaan bangunan tersebut termasuklah pemasangan sistem pendingin hawa, bekalan eletrik, telefon serta sistem siaraya.
"Selain itu, turut disediakan ialah sebuah rumah sampah, tempat letak kenderaan, laluan berbumbung, sistem pembentungan, pagar keselamatan serta kerja-kerja landskap dan seni taman," katanya.
Terdahulu, Jamry ketika dalam ucapannya berkata, pihaknya kini sedang berusaha untuk mendapatkan pengiktirafan sijil kualiti MS ISO 9001:2008.
Beliau berkata, melalui pemerolehan sijil berkenaan, ia akan mempercepatkan urusan pemprosesan geran tanah daripada tiga bulan kepada sehari.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment